Tuesday, December 30, 2008

malunye aku..


Hari-hari yang dilalui seakan-akan tiada apa-apa yang berlaku.Seperti biasa,pagi akan jadi dhuha,dhuha akan jadi tengahari,tengahari jadi petang,petang akan jadi malam.Jadi suboh dan menempuh hari berikutnya.Sedang ramai yang tahu di PALESTIN sana beratusan umat ISLAM berlumuran darah,anak kecil disini bermain air longkang,air kolam renang sedang anak kecil di sana bermain darah ibu dan bapanya,darah-darah mulia para shuhada` yang ditoreh andainya,berbuih kalimah LAA ILLA HA ILLAH,MUHAMMADUR RASULULLAH.Aku terkasima memikirkan ini semua.Sedang aku berjuang di sini kadang-kadang diselangi dengan kerehatan yang berkepentingan sendiri.AKU MALU.Aku disini hanya berperang dan bermujahadah dengan diri sendiri,acuh tak acuh dengan berjuang sambil lewa kadang kala.AKU MALU.Aku berasa seakan-akan aku terpanggil kesana.Bagaimana?Bila?Aku kene berazam.Andai hanya terdaya utuk melawat sekalipun,aku kene cuba.Malunye aku kerana sekadar berazam.

No comments: