Thursday, August 20, 2009

Bulan Ramadhan bukan masa perang



Itulah sebenarnya yang sepatutnya parti politik Malaysia terangkan dengan jelas ketika Ramadhan ini, bukanlah masa yang sesuai untuk terus perang seperti bulan-bulan biasa. Ramadhan ialah bulan keberkatan yang wajib bagi setiap muslim menggunakannya untuk beramal.Akan tetapi,perkara yang berlaku adalah sebaliknya.

Lagi seminggu hendak menghampiri Ramadhan, parti politik Malaysia masih lagi bertelagah akan pilihan raya kecil Permatang Pasir yang akan berlangsung tidak lama lagi. Terang lagi bersuluh, seakan-akan menjadi rutin harian parti politik di Malaysia yang akan bertanding setiap dua bulan. Sungguhpun begitu, politik tetap politik. Perjuangan mesti diteruskan.

Lagi seminggu hendak menghampiri ramadhan 2 parti di Malaysia masih lagi mempertikaikan kenyataan parti lawan.dua-dua tetap salah, yang satu pihak mencetuskan perbalahan, yang satu pihak lagi mencari salah lawan. Bukankah semua ini boleh dibawa berbincang?? Bukankah Melayu itu terkenal dengan sikap kompromi untuk kebaikan bersama?? Kalau kompromi untuk mendapatkan harta boleh sahaja,kalau untuk berdamai?? Semua pentingkan diri. Akan tetapi, harus diingat, bahawa semua itu adalah lumrah. Namun kawallah ia.

Lagi seminggu hendak menghampiri Ramadhan sudah berhadapan dengan situasi ini, tak tahulah, apakah bahana yang akan berlaku jika lagi seminggu hendak menghampiri Hari Raya. Buat follower alfutuwwah.blogspot.com, mohon maaf jika terkasar bahasa, terasa dan sebagainya - Penulis blog "Lagi seminggu nak raya, banyak assignment kene submit, hehehe"

1 comment:

Lin said...

Salam

selamat melaksanakan ibadat puasa kerana Allah dan semoga ianya diterima oleh Allah semata-mata

amin