Sunday, September 20, 2009

Diairi-semakin ramai menghilang..


29 Ramadhan-Perjalanan yang memakan masa selama 3jam dari selatan tanah air menuntut diri agar lebih sabar bermusafir ketika ramadhan,perut yang memulas ketika perjalanan lebih mentensyenkanhati. Dengan dugaan masalah hati yang semakin meruncing.Mungkin ada hikmahnya,Tuhan lebih sayangkan diri ini.

1 Syawal-Tiada apa yang istemewa Raya kali ini,yang berbeza ialah,beraya di Kuala Lumpur.Jalan raya lengang.salam perantauan dari pakcik mak cik yang berada di oversea, y.m conversation yang menghubungkan kami.Sorang, di kuwait,sorang di u.k,nasib baik tahun ni masih ok la, walaupun tak ramai.Tahun depan lagi ramai tak de,sorang family kat kuwait,uk,sepanyol,leads,alexendaria, pastu,cik poji akan ke US.

Atuk tak beraya-Semua beraya.walaupun atuk kate penat,sebenarnya dia sayup nak jalan,cik wan tak de.tak de semangat dah tu.tak pelah hari ni aku cakap orang,esok2 kalau aku pulak kene terbang,atuk pun sayup gak kot.Kesimpulannya,selagi masih terdaya nak gembirakan orang lain,kita cuba lah sedaya upaya.Salam aidilfitri...

No comments: