Saturday, January 17, 2009

Keberlangsungan


Keretapi itu maju dengan halaju ang amat deras seolah-olah tidak mahu mengenakan geseran pada landasan untuk mencapai halaju kosong pada setiap hentin yang mempunyai seribu satu nostalgia sejarah yang tak dapat dilupakan oleh segelintir golongan warga senior-senior atau lebih dikenali sebagai warga emas.Aku tergamam memikirkan keadaan diri ini adakah aku sehebat keratapi itu yang mampu memberikan sepenuh cinta kepada landasan dengan menerima keadaan landasan dalam apa-apa jua keadaan samada keadaan panas pada landasan atau sejuk.Aku juga terfikir akan kehebatan keratapi yang tidak pernah jemu melawati setiap hentian berkali-kali tampa mengeluh sedikit pun..Aku berfikir..Tuhan jadikan keretapi yang sumbernya dari tanah untuk tand kekuasaan Nya kepada manusia.Aku berfikir lagi,Adaka aku sehebat keretapi yang menerima apa sahaja orang mahupun barang-barang untuk dibawa ketempat yang dipinta?aku berfikir lagi, adakah aku boleh mejadi sehebat keretapi yang sentiasa ISTIQAMAH dalam menjalankan keberlangsungan tanggungjawabnya selaku keretapi, dan adakah sku melakukan tanggungjawab aku sebagai hamba dan khalifah dimuka bumi ini dan sentiasa memastikan keberlangsungan tugasan dakwah itu?Camno tuh?Pikiorla sendiri?!

No comments: